Redobandire permis

16 03 2008

Am fost sa dau testul de legislatie rutiera pentru reducerea pedepsei de la 90 de zile la 30 de zile de suspendare. Un test foarte usor, care, dupa cum e moda la noi, se da din motive pur economice. Am constat ca toate intrebarile provin din cartea care se gaseste in librarii , editata special pentru redobandire (are o coperta pe care scrie “13 din 15”), evident, din aceleasi motive financiare.

Dupa cum ma asteptam, am dat numai de soferi cu permisele suspendate din cauza alcoolului si neacordarii de prioritate.

Este normal ca mie, pentru 2 km peste viteza legala sa mi se suspende permisul pe 90 de zile, iar unuia care provoaca un accident, pentru 60 de zile?? Ce este mai grav – sa ii distrugi masina si poate viata unui om nevinovat sau sa depasesti viteza legala cu putin pe un drum care iti permite?


Actions

Information

8 responses

18 04 2008
valdog

in exact aceeasi situatie sunt si eu din cauza a doi politisti pandaci de pe langa focsani.Am avut 102 in localitate la un radar care efectiv pandea participantii la trafic,neavand nici o treaba cu prevenirea accidentelor.Decizia de a ti se suspenda permisul 3 luni in acest caz mi se pare absolut aberanta,iar cea de a da examen pentru redobandire mi se pare marlaneasca.De ce e atat de putin grav sa depasesti linia continua(caz in care se presupune ca nu ai vizibilitate si poti cauza un accident destul de serios-suspendare 30zile),si e atat de colosal de grav sa mergi cu 102 km/h in localitate imediat dupa indicatorul de intrare,pe un drum cu 4 benzi,unde pe teritoriul judetului bacau ai limita 70km/h in aceeasi situatie spre exemplu?

18 04 2008
careceva

Ce am patit mai demult. M-a lovit o vaca eu stateam pe loc in parcare si ea ca sofer experimentat ce era nu a mai stiut care e frana si m-a facut praf. Usa, prag si altele. Masina o am de 6 luni imi venea sa o pun cu dintii de bordura si sa o calc pe cap. Am fost la politie si a luat o amenda de 1 milioan parca. Deci asa ceva numai in Romania zic eu ca se poate intampla.
Sper sa nu mai trecem prin asa ceva vreodata.

17 06 2008
Andrei

credema frate azi am luat amendašŸ˜¦ pentru depasirea vitezei …pe dn1 unde limita e 100km/h eu fiind incepator 80km/h pt mine …avand viteaza de 145km/h pac pac ma-ti inteles am depasti cu 65km/h pac pac 450 lei amenda pac pac perims suspendat pe 90 de zile :(( …naspa … naspa :(( chiar acum cand am luat vacanta … ……

14 07 2008
Antonio1

Buna,

daca ai citit bine legisltia si ai dat acel examen 13 din 15, care adevarat precum spui, intrebarile sunt exact din acea carte ai fi observat ca depasirea cu 2 km peste viteza legala nu inseamna nimic, adica nici puncte penalizare nici suspendare. Acei 2 km fac parte din cei 10 km indulgenta politiei. Daca ai fi depasit cu 10km/h viteza legala ar fi fost doar 2 puncte penalizare, o nimica toata. Daca ai depasit cu peste 50km/h, ceea ce e crima mai mare decat necedare de prioritate la 20km/h, doar in acest caz ti se suspenda permisul pe 90 zile. Monteaza-ti antiradar care a devenit legal, si condu cu cat vrei, dar nu uita sa fi prudent, caci vietile oamenilor nu le mai poti reda inapoi!

Mult noroc!

27 07 2008
stefan

fratilor…sa zicem ca dau examenul de redobandire….daca nu il iau….imi i-a permisu de tot…? adik sa nu zica ba stai asa ca tu nu stii regulile de circulatie….???? are cum sa imi ia permisu de tot ?

27 07 2008
careceva

Din cate am citit prin cartea aia normal se prelungeste perioada dar eu cunosc persoane care au dat si de trei ori acest examen si nu au patit nimic.
De luat de tot nu se pune problema. Oricum eu zic sa stai linistit, sa rezolvi intrebarile acelea si o sa vezi ca e floare la ureche .

Multa bafta,

P.S. Poate revi si ne spui ce ai patit?

29 07 2008
Antonio1

Pentru Stefan,

poti da examenul numai dupa ce ti-a expirat dovada care ti-a fost eliberata. Sa pastrezi dovada tot timpul pana iti vei vedea permisul inapoi. Dupa ce ti-a expirat dovada, in fiecare saptamana poti sa dai examenul (o singura data pe saptamana) pana cand iei examenul. Daca nu l-ai luat nu e nici o problema, dar daca tot il cazi si tot il cazi pana cand iti expira si perioada de suspendare (60 sau 90 de zile) atunci clar ti se prelungeste 30 de zile si nu are rost sa-l mai dai, ca-l vei ridica dupa inca 30 de zile fara examen luat!

Poti vizita site-ul meu, am avut atatea probleme de lamurit cu examenul asta incat am facut o pagina speciala pentru cei ce vor sa fie informati, caci, deh politia romana nu o face, lor li se rupe de populatie!

Mult noroc,
Antonio1

23 07 2009
georgelaza2002

Am patit ceva similar cu valdog – ora 7 dimineata, tot in judetul Vrancea, tot gabori pandaci, intr-un logan galben nemarcat, numai ca baietii stateau pe banda 2 (in conditiile in care poti sa ii spui banda 2, ca ala e drumul cu 1 banda jumate) si mergeau in localitate cu 35-40 la ora.

Am dat flashuri, am claxonat si am depasit pe dreapta pana la urma. Moment in care au inceput si ei sa dea flashuri, in loc sa scoata direct bagheta de politie pe geam. Nu i-am bagat in seama si am calcat-o, bineinteles depasind 100 km/h fix la iesirea din ceva sat.

Numai ca, surpriza, dupa inca o localitate in care s-au tinut dupa mine, au scos bagheta de gabor pe geam si uite asa am ramas fara permis, cu putin “ajutor” sub forma de instigare din partea politiei.

A urmat bineinteles luna de pauza si testul 13 din 15, numai ca, in perioada asta mi-am perfectionat o metoda, care nu numai ca m-a ajutat sa scot 15 din 15 la examen, dar am si salvat mult timp. Principiul e unul simplu: trec o data printr-o categorie, imi notez unde nu sunt sigur si orice altceva imi trece prin cap dupa care reiau doar intrebarile cu probleme – fie nu am fost sigur (indiferent cum am raspuns) fie am gresit.

A doua idee a fost sa pun toata povestea asta intr-un site, cu toate mecansimele necesare, in asa fel incat sa iti raporteze automat lucrurile astea. Iar dupa aproape 2 ani, am dat gata versiunea beta: http://www.teste-carnet.ro

Acum sper doar sa nu se schimbe legislatia in urmatorii 1-2 ani, ca nu mai am nervi sa o iau de la capat si nici sa invat pentru “redobandire” nu se poate, caci asta merge doar odata la 3 ani, care nu au trecut inca.

Leave a Reply

